Reklamationer

Reklamationer i webbshoppen

Om en vara är skadad eller felaktig ska du snarast möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer görs genom att kontakta kundservice på webbshop@albrektsguld.se eller i våra fysiska butiker. Väljer du att kontakta kundservice informerar de dig om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss. Returadressen framgår på returadress-lappen som ligger i ditt paket. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. Albrekts Guld löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Väljer du i stället att kontakta en av våra fysiska butiker, ta med ditt kvitto eller din följesedel. Albrekts Guld följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister.

Återbetalning vid reklamation i webbshoppen

Återbetalning sker inom 14 dagar från den dag då Albrekts Guld mottagit meddelandet och konstaterat att du haft rätt att reklamera ditt köp. Om Albrekts Guld företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation betalas eventuella fraktkostnader tillbaka inom 14 dagar från den dag Albrekts Guld mottagit den reklamerade varan. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet.

Har du några frågor, är du välkommen att kontakta vår kundservice:
Tel: 0340-59 54 69
E-post: webbshop@albrektsguld.se
Öppettider: Vardagar 7.00-15.30

Reklamationer i våra fysiska butiker

Om du upptäcker att en vara är skadad eller felaktig ska du snarast möjligt besöka närmaste butik. Ta med ditt kvitto. Albrekts Guld följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister.